Aceasta este o analiză personală.

Și am simțit nevoia să o fac, întrucât, în ultima vreme, piața vinurilor s-a orientat foarte mult în această direcție. Și cred că toți am fost oarecum asaltați, pe rețelele de socializare (și nu numai!), de oferte, promoții și reclame la vinuri, sub cele mai diverse forme. E și firesc. E modalitatea magazinelor on-line de a se promova, în condițiile concurenței tot mai mari și a ofertei tot mai diversificate.

Și cred că întrebările și nelămuririle, de orice natură, care se nasc în mintea potențialilor cumpărători sunt perfect îndreptățite. Și totodată cred că sunt multe lucruri neștiute sau neînțelese în totalitate. Și poate prejudecăți. Dar voi încerca, în cel mai eficient mod, să fac puțină lumină. Poate într-un mod prea simplist, dar îmi asum. Pentru că este foarte important să înțelegem.

Și, urmărind cele mai ”vizibile” site-uri din România specializate pe comerțul de vin, am tras următoarele concluzii, pe care eu personal le consider motive concrete pentru care să cumpărăm vinuri on-line.

Nu mă înțelegeți greșit! Susțin magazinele reale, specializate. Oferă contactul fizic cu sticlele, cu vinul și cu specialiști. Oferă oportunitatea de a degusta. Oferă avantajul de a pleca imediat cu sticlele cumpărate acasă… ceea ce magazinele on-line nu îți pot oferi, evident.

În rest… Totul e la fel, și chiar mai mult… Și dacă poți trece peste aceste trei aspecte, iată 10 motive pentru care eu recomand magazinele on-line de vinuri:

1.Numărul mare de vinuri/etichete disponibile, prezente în ofertă. Cele mai mari magazine on-line au și peste 400 de feluri de vinuri disponibile în stoc. Așadar, avem de unde alege!

2.Diversitatea. De la vinuri locale, la vinuri internaționale celebre. De la producători mici, până la marile domenii franceze. Din România și din tot restul lumii: toată Europa, Australia și Noua Zeelandă, America, Africa de Sud, etc. Vinuri pe care poate nu le găsim altundeva. Deci, da! Chiar avem de unde alege!

3.Împărțirea pe categorii. Alb, roșu sau roze. Sec, demisec, demidulce, dulce. Liniștite sau spumante. După soiuri. După țara/zona de proveniență. După vechime sau alte particularități. După preț. După notorietate… Lista poate continua. Dar ai prins ideea! E foarte ușor să găsim ce căutăm, sau să ne orientăm, selectând criteriile puse la dispoziție. Iar dacă nu știi ceea ce vrei sau ești nehotărât… încearcă ceva! ”Joacă-te” puțin prin meniu, după preferințe și gusturi de moment. O să vezi… Găsești cu siguranță ceva ce te atrage.

4.Informații suplimentare despre vinuri. Fișa vinului, sau transcrierea etichetei, este tot timpul afișată alături de vinul ales. În plus, putem găsi idei de asociere a vinului cu mâncarea, de servire, de păstrare, dar și prezentări făcute de somelieri și specialiști, și, mai ales, recenziile și opiniile altor cumpărători. Contează enorm!

5.Asistența on-line. Foarte multe site-uri ne întâmpină cu o casetă de dialog, în care un specialist ne stă la dispoziție, în timp real, pentru întrebări, nelămuriri și idei. Să nu ezităm să apelăm, atunci când este cazul! S-ar putea să ne ajute foarte mult opinia unui om care se pricepe și e acolo pentru noi și sprijinul nostru.

6.Livrarea în siguranță și garantată. Cred că e una dintre prejudecățile pe care le au mulți cumpărători. Sau temeri, mai bine zis. Că vinul nu o să ajungă intact, că nu poți avea încredere mare în curieri cu modul lor de a trata obiectele fragile, că nu ajunge la timp, sau comanda este greșit timisă ori nu este completă, și așa mai departe. Din fericire, magazinele on-line s-au gândit la toate aceste aspecte. Și, pe lângă faptul că oferă un termen precis de livrare, au și o politică de garantare și asigurare a pachetelor, plus posibilitatea de returnare sau refuzare a vinului,  fără costuri suplimentare, dacă ceva este neconform. Deci nu e motiv de îngrijorare! Din punct de vedere al transportului și garanției, magazinele on-line de vinuri sunt exact ca celelalte magazine on-line de ”orice”, de la haine la electrocasnice. Merită menționat faptul că foarte multe site-uri, de regulă cele care aparțin de wine-shop-uri, livrează gratuit prin propriul sistem, chiar și în ziua comenzii, în orașul în care au sediul.

7.Promoțiile și reducerile. De care e bine să profităm! E inutil, cred, să detaliez în vreun fel acest lucru. Constant, toate magazinele on-line apelează la reduceri și promoții – uneori chiar substanțiale, pentru a atrage clienții. Nu are rost să ne ascundem după degete – este una dintre cele mai eficiente strategii de marketing. Iar beneficiarii finali suntem noi, până la urmă, și bugetul nostru, dar și vânzătorii. Este ”win-win situation”.

8.Voucherele și discount-urile pentru achizițiile următoare. Scopul acestora este să te transforme, oarecum, într-un client fidel și ”de-al casei”, sau să te convingă să revii pe site. Și nu e niciun secret în asta. Dar dacă tot suntem consumatori de vin, și cumpărăm constant și periodic vin, de ce să nu beneficiem și de aceste avantaje? E perfect logic, și, la fel, tot noi suntem cei câștigați. Chiar e indicat să devenim membrii ai mai multor magazine on-line. Contul înregistrat ne oferă și mai multă informație, și mai multe reduceri, și mai multe oferte. Nu e o reclamă la nimic, pur și simplu punctez avantajele.

9.Accesoriile la îndemână. Pentru că, de foarte multe ori, ceva ne lipsește din casă, în ceea ce privește vinul. Fie avem nevoie de pahare noi, de pungi speciale pentru cadou, de tirbușon, de decantor, de termometru, de răcitoare pentru vin, etc. Iar magazinele on-line au dezvoltat și acest aspect. Și majoritatea au o secțiune specială dedicată accesoriilor, de tot felul. Este un lucru pe care eu, personal, îl apreciez și îl consider util.

+Serviciile și produsele suplimentare. Cadouri, carduri cadou, comercializarea altor băuturi (cognac, băuturi fine) și produse (cafea, tutun, brânzeturi, produse artizanale, ciocolată de calitate, delicatese), dar și bloguri informative, personalizări de vinuri, organizări de evenimente tematice, de festivaluri, de degustări… Totul vine la pachet, pentru a întregi experiența cupărăturilor on-line. Și diferă de la magazin la magazin.

Vă las pe voi să le descoperiți și să beneficiați de tot ceea ce ele oferă. Important este să ajungă vinul dorit, la voi, în pahar. Indiferent de www.